top of page

Atelier "Emotiile la pubertate"

VARSTA

FACILITATOR

NUMAR SESIUNI

FRECVENTA

DURATA

 

GRAD DE DIFICULTATE

10-12 ani

Oana Stoiciu

4

saptamanala

50 min

 

usor

In jurul varstei de 8-9 ani la fete si 9-10 ani la baieti incepe pubertatea, perioada de tranzitie spre adolescenta si maturitate. Corpul lor incepe sa secrete hormonul specific, estrogen la fete si testosteron la baieti si apar tot felul de schimbari fizice, emotionale si mentale.


Corpurile lor se schimba, imaginea de sine se schimba, traiesc tot felul de experiente noi, stari si emotii pe care nu stiu tot timpul cum sa le aduca in discutie sau cum sa le gestioneze.

Incep sa refuze activitatile cu familia, devin mai putin comunicativi si chiar pot avea reactii furtunoase din senin. Incep sa imite si sa experimenteze comportamente pe care le vad in grupul de prieteni, in filme si petrec mai mult timp in online.
Daca va suna familiar si va doriti un mediu in  care copilul sa invete despre gestionarea emotiilor ati ajuns unde trebuie.

Obiective si beneficii:

  • Auto-reglaj emotional

  • Autocunoastere 

  • Cresterea stimei de sine

  • Dezvoltarea abilitatilor de planificare

  • Moduri practice de eliberare constructiva a furiei sau anxietatii

  • Dezvoltarea imaginatia si creativitatii

  • Tehnici simple de descarcare emotionala

  • Dezvoltarea empatiei si tolerantei

  • Dezvoltarea atentiei si concentrarii

Structura atelier:
Sesiunea 1:  Cine sunt? Cine vreau sa devin?

  • Pe langa prezentarea atelierului, prima sesiune este dedicata setarii unei atmosfere prietenoase si lejere. Ne conectam unii cu altii prin interactiune libera ghidata de mine cu mult umor si distractie. Folosind diverse exercitii specifice si jocuri de rol, fiecare copil va prinde curaj sa vorbeasca despre cine este, care sunt preocuparile, hobby-urile si visurile sale, ce il incurca sau ii creeaza dificultati  in viata de zi cu zi, cum sunt relatiile de prietenie sau cu parintii la aceasta varsta.

  • Vor sesiza ca toti intampina cam aceleasi situatii si se va crea coeziune de grup, se diminueaza astfel la fiecare emotii precum rusinea, teama, frustrarea, sentimente de inadecvare sau izolare. Vor avea ocazia sa-si exprime parerea cum vad ei rezolvarea pentru ceilalti sub indrumarea si cu aportul meu.

Sesiunea 2: Resursele mele, Abilitati de imbunatatit, Pasiuni

  • Prin tehnici si exercitii de autocunoastere fiecare copil va avea la finalul sesiunii o lista cu resursele sale, in ce arii ale vietii se descurca face foarte bine cu lejeritate cand se simte in largul sau (in starea sa naturala), ce aspecte crede ca are de imbunatatit.

  • Discutam despre cuvantul "defecte" si de ce l-am inlocuit cu sintagma aspecte de imbunatatit

  • Incepem sa elaboram LAPBOOK -ul (un dosar in care poti adauga plicuri, foi indoite, post-it, samd, care iti ofera posibilitatea sa strangi multe informatii organizate intr-un singur loc)

Sesiunea 3: Relatiile cu familia si prietenii, cu profesorii & alti adulti

  • Informatii, exercitii si dialog deschis despre comunicarea non-violenta & rezolvarea pasnica a conflictelor

  • Negocierea limitelor cu parintii

  • Ce este prietenia, cum ne facem prieteni?

  • Care e treaba cu bullying-ul?

  • Cum gestionam emotiile intense

  • Orice tema care apare din discutiile anterioare

Sesiunea 4: Construim Masina Timpului

  • Ne teleportam cu puterea imaginatiei si a creativitatii in viitor si descriem specific, cu detalii si amanunte, ziua ideala a tanarului adult, ce vor deveni peste 10 ani. 

  • Acest exercitiu si dinamica ce se creeaza ii sustine sa constientizeze trecerea timpului si sa se proiecteze in viitor.

 

Abilitati pe care le dezvoltam:

CREATIVITATEA

RABDAREA

INDEMANAREA

ATENTIA

INCREDEREA

IN SINE

INTELIGENTA EMOTIONALA

MISCAREA CORPORALA

CONCENTRAREA

STIMA DE SINE

INDEPENDENTA

Materiale necesare desfasurarii atelierului:

  • Foi albe A4 si/sau colorate

  • Carioci, culori, guma, ascutitoare, foarfeca, lipici

  • Un dosar de carton sau un carton A3 

  • Un caiet dictando

Mentiuni:

  • Maxim 5 participanti 

  • In functie de dinamica grupului si situatiile specifice pe care le aduc copiii in discutie este posibil sa se schimbe ordinea subiectelor si anumite teme pentru acasa sa difere

  • Atelierul este 80% interactiv, o scena in care copiii sunt actorii principali, vor fi incurajati sa propuna activitati, jocuri, sa expuna idei relevante, sa participe activ.

Diferenta intre o sesiune si un modul:

  • Sesiunile unice (ex: "Sesiune inteligenta emotionala 6-9 ani") sunt acele sesiuni care se pot achizitiona separat la un pret/sesiune si care contin notiuni generale de inteligenta emotionala,

  • Atelierul modul - Sesiune (ex: "Atelier modul inteligenta emotionala 6-9 ani Sesiunea 1") reprezinta un pachet de 3 sesiuni. Pentru participare este necesara achizitionarea intregului pachet la un pret/pachet. Cele 3 sesiuni din atelierul modul au legatura intre ele si nu pot fi achizitionate separat.

Despre facilitator:

Sunt Oana Gabriela Stoiciu, psiholog si terapeut holistic, cu specializare in hipnoza. De 8 ani de cand am devenit mama am ales, si pentru a-mi intelege propria calatorie prin viata, sa ma specializez in psihologia copilului si dinamica familiei. Am dezvoltat un atelier de gestionarea emotiilor pentru gradinite si scoli primare , am activat intr-un ONG unde am lucrat cu peste 50 de familii si in cabinetul propriu.

Doresc sa impartasesc cu voi ceea ce am aflat in aceasta calatorie, metode simple de a aduce mai multa armonie si bucurie in viata noastra si a copiiilor, sa ne reamintim sa radem si sa ne jucam mai des, sa ne motivam reciproc sa redescoperim natura si miscarea in aer liber chiar si atunci cand avem activitati online.

In afara de atelierul “Emotiile la pubertate”, Oana sustine si alte ateliere precum: “Calatorie spre centru inimii” si  “Lectia de fericire”.

CE SPUN PARINTII SI COPIII DESPRE ACEST ATELIER

Image by Ben White

Momentan nu exista testimoniale pentru acest atelier

bottom of page