Atelier "Mistere si suspans"
In cadrul atelierului "Mistere si suspans" vom face jocuri de rol, intrand in pielea mai multor personaje - detectiv, complice, intrus. Este un joc de-a detectivii in care privim aceeasi intamplare din perspective diferite pentru a anticipa mai usor reactiile celor din jur si a le intelege mai bine pe cele proprii.
Vom explora idei din filme si carti cu detectivi care au starnit mereu interes, aura de mister, dar si satisfactia de a dezlega enigme, fiind un imbold pentru mințile iscoditoare ale copiilor.
Structura modulului pentru Incepatori:
Sesiunea 1 - Detectivi celebri – jurnalul detectivului
-
Sherlock Holmes
-
Hercule Poirot
-
Miss Marple
-
copii detectivi
Joc: Cauta personajul/obiectul pierdut
Sesiunea 2 - Enigme neelucidate/cazuri rezolvate – harta misterioasa
-
istorii politiste celebre
-
Triunghiul Bermudelor
-
descifrarea hieroglifelor
-
cum „citim” o harta codificat
Joc: harta insulei “bantuite “
Sesiunea 3 - Despre indicii, fler si investigatii - președinte pentru o zi
-
tipuri de amprente
-
erori de raționament
-
detalii care duc la rezolvarea cazurilor
Joc: Descifreaza mesajul secret
Sesiunea 4 - Scenariul de film politist - trucuri si ponturi
-
infracțiune
-
deghizarea perfecta
-
complice/intrus
-
piste false
Joc de rol: alege personajul si fa-l celebru!
Dupa parcugerea modului pentru incepatori, in cadrul modulului pentru avansati, fiecare sesiune este structurata astfel:
-
Mituri diverse despre detectivi
-
Fraze celebre rostite de detectivi
-
Clubul detectivilor - rezolvam un nou caz
-
Mistere neelucidate
-
Detectivi amuzanti
La fiecare sesiune vom face un joc surpriza si vom raspunde la intrebarea zilei:
-
Ce trebuie sa invete detectivii?
-
Ce este un alibi?
-
Ce afacem cand ne e frica?(Secretul curajului)
-
Care sunt indiciile ca o persoana minte?
-
Obiective si beneficii:
-
Beneficiul principal al atelierului Mistere si suspans este cel de a invata prin joc cum sa isi dezvolte copiii rationamentul logic (si foarte important cum sa detecteze principalele erori de logica), isi vor exersa flerul, intuiția si imaginația si vor invata ce este gândirea laterala (gandirea care iese din sabloane).
-
La finalul atelierului, copiii vor avea propriul scenariu de film politist, vor sti concepte si rationamente de detectivi (utile si in viata de zi cu zi ) si vor ramane cu informatii de cultura generala din literatura si din istoria enigmelor lumii.
Abilitati pe care le dezvoltam:
CREATIVITATEA
RABDAREA
INDEMANAREA
ATENTIA
INCREDEREA
IN SINE
INTELIGENTA EMOTIONALA
MISCAREA CORPORALA
CONCENTRAREA
STIMA DE SINE
INDEPENDENTA
Materiale necesare desfasurarii atelierului:
-
caiet si stilou
Mentiuni:
-
6 participanti maxim
Diferenta intre o sesiune si un modul:
-
Sesiunile unice (ex: "Sesiune inteligenta emotionala 6-9 ani") sunt acele sesiuni care se pot achizitiona separat la un pret/sesiune,
-
Atelierul modul - Sesiune (ex: "Atelier modul inteligenta emotionala 6-9 ani Sesiunea 1") reprezinta un pachet de 4 sesiuni. Pentru participare este necesara achizitionarea intregului pachet la un pret/pachet. Sesiunile nu se pot achizitiona separat
Despre facilitator:
Atelierul este sustinut dupa un concept propriu de Ramona Badescu, autoare de carti pentru copii si poezii (”Povesti saltarete” si ”Floare de cires”, ambele publicate la Editura ”Aius” Craiova). Ramona lucreaza la Filarmonica „Oltenia” ca specialist in comunicare, este mama a doi copii si ii place sa dezlege mistere, de la gasirea lucrurilor disparute pana la cele mai mari enigme ale lumii. Pentru ea creativitatea este un mod de a intelege lumea aflata in permanenta schimbare, o provocare care cere rationamente si soluții ingenioase, originale.
In afara acestui atelier, pe Ramona o mai gasiti si la atelierele :"Curiozitati si legende" si "Scriere creativa-poezie Haiku".
CE SPUN PARINTII SI COPIII DESPRE ACEST ATELIER
Momentan nu exista testimoniale pentru acest atelier